In the Name of  Allah Pictures, Images and Photos

Monday, February 23, 2009

Multimedia---is very interesting---


In The Name of ALLAH..

Alhamdulillah..bersyukur yang tidak terhingga terhadap ALLAH SWT kerana hanya dengan keizinan-NYA ana masih lagi boleh menghela nafas menghirup udara segar sehingga saat ini..

Terlebih dahulu ana ucapkan jutaan syukran jazilan kepada semua sahabat blogger yang masih sudi mengunjungi blog ana untuk memberi sebarang komen mahupun hanya sekadar melawat..

Multimedia is a combination from elemens such as text, art, sound, animation and video. It is interactive multimedia that called 'hypermedia'. It can be Linear or Non-Linear..
VR stand for Virtual Reality, HTML stand for Hypertext Markup Language..LAN stand for Local Area Network..

Itu adalah ilmu pertama ana pelajari ketika memasuki hari pertama kuliah.. Dalam hati ana berkata, 'bestnya..boleh melukis..buat video..' Satu minat ana yang akhirnya dapat jua ana realisasikan..

Alhamdulillah..hari ini ana selesai menjalani quiz subjek Minor, Asas Multimedia di mana ia adalah salah satu subjek wajib kepada semua mahasiswa di kampus ana.. Sepatutnya ana mengambil subjek ini pada semester lepas tetapi disebabkan masalah yang tidak dapat dielakkan, ana terpaksa mengambilnya pada semester ini.

Pada hari ini juga ana perlu menghantar individual assignment..di mana ana perlu menyiapkan satu iklan untuk mempromosikan sesuatu berdasarkan kreativiti tersendiri..Ana memilih 'Fruity C',salah satu produk keluaran Halagel.. Seminggu sebelum tarikh hantar, ana sudah mula membuat draf untuk assignment ini..Ingin ana katakan di sini bahawa ana begitu tertarik dan berminat untuk mempelajari multimedia..Walaupun ia sekadar subjek Minor, tetapi ana benar2 ingin skor dalam subjek ini..dan, ana merancang dengan baik untuk menghasilkan satu iklan yang bermutu..

Apabila sesuatu yang dilakukan secara minat, maka hasil yang akan diperolehi adalah setanding dengan apa yang kita rancang..Justeru itu, ana fokus hanya kepada assignment ini dalam 2 3 hari sebelum hantar. Alhamdulillah..kepuasan yang ana perolehi.

Sebenarnya, apa yang ana ingin kongsikan di sini adalah, walaupun sesuatu itu bukan dalam bidang kita, namun jika mempunyai minat dan kesungguhan, nescaya hasilnya akan berjaya..Tidak kira lah ianya sekadar subjek Minor, hanya 2 jam kredit, tidak mempunyai kepakaran, tetapi hanya dengan minat dan kesungguhan kita menguasai subjek itu, ia sudah menjadi 'bonus tambahan' kepada diri kita..Mungkin juga kita boleh aplikasikannya dalam kehidupan seharian kita..

Ana mengharapkan kepada semua sahabat bahawa apa jua ilmu yang kita pelajari, kita hendaklah 'menyayanginya' seperti diri kita sendiri..even subjek itu bukan relate sangat pun dengan kos kita tapi, ia adalah ilmu ALLAH..

"Jika kau ambil air laut sebagai pena untuk menulis, nescaya tidak akan habis kalimat2 ALLAH itu.."

No comments:

welcome