In the Name of  Allah Pictures, Images and Photos

Sunday, March 29, 2009

Berdua akhirnya..

Jemputan dari Ustazah Nordianah Alwi (JAWI) untuk menghadiri majlis persandingannya telah diterima hampir 2 minggu yang lalu.. Tidak dijangka untuk menghadirinya kerana masing2 sibuk dengan tugasan masing. Namun, percaturan ALLAH siapa yang tahu. Alhamdulillah..berkat keizinan-NYA, dapat kami pergi ke majlisnya pada malam bertarikh 27/3/2009..kami tiba sekitar jam 9. Persandingan yang dibuat di SK.Pekan, bersebelahan dengan masjid besar an-Nur, di tengah2 bandar Labuan.
Setibanya ana dan sahabiah di sana, majlis sudah pun merangkak ke penghujungnya..hadirin yang datang sudah mulai surut.. Terpandang wajah Ustazah bersama pasangannya..
Senyum ceria..barangkali gembira sudah ada orang yang menjaganya..mungkin jua berat memikirkan amanah yang bakal dipikul apabila bergelar isteri..
Sedang ana dan sahabiah yang hadir asyik menikmati makanan, kami dihiburkan dengan dendangan nasyid..rata2 lagu yang didengari adalah berkaitan dengan alam perkahwinan..membawa diri untuk mentafsir bait2 lagu yang didendangkan.
Masa begitu pantas..ana dan sahabiah tidak mengambil masa yang lama untuk berada di majlis itu memandangkan kami semua adalah kaum hawa yang datang menaiki bas.. Jadi, kami bersalaman dengan Ustazah untuk mengundur diri. Sambil bersalaman, sempat lagi Ustazah menyindir.."cepat2lah habiskan zaman bujang korang.." Tersentak ana ketika itu..senyum seketika..terdengar juga ketawa dari sahabiah lain yang mendengar.
Dalam hati..bukan mudah untuk memikul tanggungjawab sebagai seorang isteri.."dulu senang2 boleh keluar bila ada jemputan, sekarang tak lagi.." Itulah juga kata2 Ustazah bila menyedari statusnya sekarang bukan lagi seorang bujang..

No comments:

welcome